Казка "Про золоті правила поведінки у цифровому середовищі" за посиланням:

wym-1592129720023

Про діяльність Психологічної служби школи

Про результативність діяльності практичних психологів Човганюк Я.М.,

П’яткевич Л.О. за І семестр 2018-2019 навчального року

Метою діяльності психологічної служби Джулинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів та Берізкобершадської філії є соціально-психологічне забезпечення процесу реформування освіти, здійснення психологічної експертизи, соціально-психологічної корекції учнівської молоді; психологічної просвіти всіх учасників освітнього процесу.

Практичні психологи Човганюк Я.М., П’яткевич Л.О. працюють над реалізацію таких завдань: психологічний супровід учнів; проведення роботи з метою поліпшення повноцінної адаптації дітей першокласників та молодших підлітків, які перейшли з початкової ланки навчання до середніх класів; удосконалення навичок взаємодії між учнями в учнівських колективах, розвиток вміння спілкуватися та позитивно вирішувати конфліктні ситуації; проведення просвітницької роботи серед дітей та підлітків щодо попередження вживання наркотичних речовин та орієнтацію на здоровий спосіб життя;

психологічна підтримка підлітків; проведення психологічної просвіти серед батьків щодо попередження різних форм насильства в сім’ї та проблеми торгівлі людьми.

Човганюк Я.М., П’яткевич Л.О. у своїй діяльності керуються Конституцією України, Декларацією прав людини, Конвенцією про права дитини, Законом України «Про освіту», чинним законодавством України, Етичним кодексом психолога та Положенням про психологічну службу системи освіти України.

Психологічний супровід освітнього процесу здійснювався за такими основними напрямками: діагностика, профілактика, корекція, консультативна робота, просвіта, виконання державних програм.

На початку навчального року практичним оновлено соціальний паспорт навчального закладу на основі соціальних паспортів класних колективів. Учням та їх батькам постійно надається психологічна підтримка: проведено бесіди «Навчання «особливих» дітей у звичайній школі», «Стосунки у шкільному колективі»; корекційно-розвивальні заняття, анкетування; відвідуються класні години та батьківські збори. З учнями, які потрапили у складні життєві обставини, проводиться діагностична та корекційна робота, вони активно залучаються до гурткової роботи, до участі в загальношкільних заходах.

Основна мета діагностичної діяльності полягала у вивченні рівня адаптації до навчання учнів 1-го та 5-го класів, виявленні творчих здібностей учнів, визначенні типу темпераменту і емоційного стану, рівня агресивності та діагностика шкільної тривожності, аналізі рівня обізнаності учнів та педагогів з питань торгівлі людьми та булінгу.

З учнями 1-го класу проведено ряд заходів за відповідними методиками готовності до школи: «Зорово-графічний диктант Бендера», «Який я?», «Читання казки», «Два будиночки», «Сходинки». Також проведено ряд занять з учнями 1-го класу для виявлення рівня розвитку психічних процесів та адаптації до навчання в школі: «Коло друзів», «Мікрофон», «Мій дружній клас», «Вчимося бути добрими», «Вчимося висловлювати свою думку». На кінець І семестру у першокласників спостерігається достатній рівень адаптації до навчання в умовах НУШ. 3 метою відстеження адаптаційного періоду в 5-у класі були використані діагностичні методики Р. Раймонда «Соціально-психологічна адаптація», Філіпса «Рівень тривожності». З учнями 7 класу проведено «Дослідження показників і форм агресії» А. Басса, А. Дарки. З метою дослідження стосунків у сім’ях учнів 2-4 класів застосовувалася проективна методика «Малюнок сім’ї». «Опитувальник Девіса» проведений з учнями 8-9 класів, з метою виявлення творчих та обдарованих учнів. Також психологом систематично проводяться діагностики рівня розвитку пізнавальних процесів школярів. Результати діагностики доводяться до відома адміністрації закладу та класних керівників.

Основна мета профілактичної роботи: охорона психічного здоров’я, попередження неблагополуччя у розвитку учнів, створення сприятливих умов для успішного розвитку школярів. У І семестрі проведено ряд профілактичних заходів: випуск інформаційної газети «Що таке медіація однолітків?», бесіди «Курити не модно!», «Скажемо булінгу «СТОП!», «круглий стіл» на тему «Свої права потрібно знати!».

Корекційна робота практичного психолога П’яткевич Л.О проводилася з метою корегування небажаних особливостей психічного розвитку дитини. Заняття спрямовуються на розвиток пізнавальних процесів (пам'ять, увага, мислення), на вирішення проблем в емоційно-вольовій сфері, у сфері спілкування і проблем самооцінки учнів. З учнями 5-го класу з метою подолання дезадаптованості проводилися розвивальні заняття за програмою «Світ п’ятикласника»; з учнями 8-9-х класів – заняття «У колі друзів» (основна мета: виявлення статусу учнів у класному колективі); з метою попередження булінгу, з учнями 5-6-х класів проведено заняття «Доброзичливість та толерантність», тренінгове заняття «Разом ми - сила!».

Консультативна робота практичних психологів проводиться за потреби. Основна мета консультативної роботи в школі - ознайомлення батьків та вчителів з результатами діагностики, попередження певних труднощів, допомога у вирішенні конфліктних ситуацій, надання рекомендації щодо вирішення проблем у стосунках з дітьми.

Просвітницька діяльність здійснюється з метою ознайомлення вчителів і батьків з основними закономірностями й умовами сприятливого психічного розвитку дитини. Просвітницька робота серед батьків проводилася через тематичні індивідуальні консультування «Про причини труднощів адаптації і шляхи взаємодії в їх подоланні», та групове консультування «Як допомогти дитині в підготовці уроків».

Робота з дітьми з інвалідністю організована за окремою програмою занять один раз на два тижні. Постійно проводяться бесіди та консультації з учнями, класними керівниками, вчителями-предметниками та батьками щодо емоційного стану дітей та їх поведінки під час освітнього процесу.

Організаційно-методична робота. Практичний психолог П’яткевич Л.О готувала виступи на відповідні теми до методичних нарад при завідувачу філії: «Адаптація учнів 1-х та 5-х класів до навчання», «Психічне здоров’я –запорука успішного навчання»; захистила курсову роботу у КВНЗ «ВАНО» на тему: «Розвиток творчих здібностей учнів з особливими потребами засобами арттерапевтичних практик».

Практичним психологом П’яткевич Л.О проведено ряд заходів щодо правового виховання учнів та попередження злочинності: тренінгові заняття з учнями 9-го класу «Життя за правилами», «Відповідальна поведінка» (5-6 класи), паркан думок «Права дітей у нашій школі», відкритий мікрофон «Правова держава», конкурс колажів та плакатів «Права очима дітей», заняття «Правовий букварик» (1-4 класи), «круглий стіл» на тему «Я – маю право!» (7-9 класи), «Права дітей з інвалідністю» (8-9 класи), тренінгові заняття з класними керівниками «Дитина та її права», батьківський лекторій «Відповідальність. Права та обов’язки».

Систематично та за запитом вчителів практичними психологами Човганюк Я.М., П’яткевич Л.О. відвідувалися класні години та батьківські збори.

У рамках виконання державних програм практичним психологом П’яткевич Л.О. у І семестрі проведено цілий ряд заходів з циклу «Забезпечення права на освіту дітей із особливими освітніми потребами»: заняття « Дивись на нас, як на рівних» (6 клас), «Моя самооцінка» (2 клас), випуск буклетів «Поради батькам, які виховують дитину з особливими потребами».

На виконання плану заходів Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року за участі практичних психологів проведено годину спілкування «Твоя безпечна поведінка» (6 клас), «круглий стіл» на тему «Торгівля людьми в сучасному світ» для вчителів, анкетування «Що таке торгівля людьми?» ( 8-9 класи).

На виконання Плану заходів щодо реалізація національної стратегії у сфері прав людини підготовлено ряд заходів: бесіду «Методи розв’язання конфліктів» (батьки), вправу «відкритий мікрофон» на тему «Булінг. Що це?», конкурс малюнків та плакатів «Скажемо «НІ» насильству у школі!».

Психолог Джулинської ЗОШ І - ІІІ ступенів Човганюк Ярослава Миколаївна проводить консультації для дітей у вирішенні питань:



1. Підвищення рівня розвитку пізнавальних психічних процесів (сприймання, пам’ять, уява, мислення, увага).

Джулинська ЗОШ
2. Вивчення та формування особистісних якостей, ціннісних орієнтирів, розвиток обдарованості дитини, підвищення самооцінки.


3. Розвиток комунікативних та організаторських (лідерських) здібностей учнів.


4. Допомога у професійному самовизначеності старшокласників.


5. Профілактика та корекція поведінкових порушень в учнів.


6. Просвітницька робота серед учнів, батьків по формуванню навичок здорового способу життя.

Джулинська ЗОШ

Завдання практичного психолога ґрунтуються на основі посадових обов’язків психолога школи та вимог навчального закладу:

· Сприяти всебічному розвитку психіки особистості школярів молодшого, середнього та старшого шкільного віку.

· Визначення рівня розвитку пізнавальних процесів пам’яті, уваги, уяви, мислення, сприйняття.

· Активізація прояву пізнавальної сфери учнів.

Джулинська ЗОШ

· Діагностика та корекція девіантних проявів поведінки важковиховуваних учнів.

· Психологічний супровід учнів 1-их, 5-их класів в процесі їх адаптації до навчання.

· Психологічна допомога учням у їх професійному самовизначенню.

· Виявлення учнів із затримкою психічного розвитку та психологічна допомога цим учням.

· Формування взаємної емпатії, поваги з метою згуртованості класного та педагогічного колективів.

Джулинська ЗОШ

· Аналіз сімейного виховання учнів і його впливу на поведінку та навчальну мотивацію.

· Формування взаємної стратегії поведінки між батьками та школою під час навчання і виховання учнів.

· Психологічний супровід учнів 11-их класів у підготовці до ЗНО.

Кiлькiсть переглядiв: 2114

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.